Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Zagrebačka 30, Pula
Centrala: +385 (52) 377 000
E-mail: ured(at)unipu.hr

PočetnaWebmailStudomat

Novosti Prati novosti putem:

12.07.13.

Izvješće o poboljšanju kvalitete u europskim visokoobrazovnim institucijama

Skupina za modernizaciju visokog obrazovanja

 

Objavljen je prvi izvještaj Skupine za modernizaciju visokog obrazovanja pri Europskoj komisiji o poboljšanju kvalitete učenja i poučavanja europskih visokoobrazovnih institucija.

Izvještaj je dostupan ovdje.

Preporuke proizašle iz izvješća:

  1. Tijela javne vlasti odgovorne za visoko obrazovanje moraju osigurati postojanje održivog, dobro financiranog okvira za potporu visokoobrazovnih institucija koje se trude poboljšati kvalitetu poučavanja i učenja.
  2. Svaka bi institucija trebala razviti i implementirati strategiju za potporu i kontinuirana poboljšanja kvalitete poučavanja i učenja, posvećujući tome zadatku potrebnu razinu ljudskih i financijskih resursa i integrirajući ovaj prioritet u općenitu misiju, davajući poučavanju nužnu jednakost s istraživanjem.
  3. Institucije visokog obrazovanja trebaju ohrabrivati i uzimati u obzir studentske povratne informacije koje mogu rano otkriti probleme u okolini za poučavanje i učenje i dovesti do bržih i učinkovitijih poboljšanja.
  4. Svo nastavno osoblje visokoobrazovnih institucija u 2020. moralo bi imati certifikat o završetku pedagoškog treninga. Kontinuirana profesionalna edukacija nastavnog osoblja mora postati obvezna u sektoru visokog obrazovanja.
  5. Odluke o zapošljavanju i napredovanju nastavnog osoblja, uz ostale činitelje, moraju se temeljiti i na ocjeni poučavanja.
  6. Čelnici institucija morali bi prepoznati i nagraditi nastavnike koji daju važni doprinos poboljšanju kvalitete poučavanja i učenja, bilo svojom praksom, bilo istraživanjem poučavanja i učenja.
  7. Programi bi se trebali razvijati i pratiti kroz dijalog i partnerstvo nastavnika, studenata, diplomiralih studenata i aktera tržišta rada. Morali bi se temeljiti na novim metodama poučavanja i učenja, kako bi studenti stjecali relevantne vještine koje povećavaju njihovu zapošljivost.
  8. Studentski učinak u aktivnostima učenja mora se ocjenjivati u skladu s jasnim i dogovorenim ishodima učenja razvijenim parterstvom svih nastavnika.
  9. Visokoobrazovne institucije i državni kreatori politike, u partnerstvu sa studentima, morali bi uspostaviti sustave savjetovanja, vođenja, mentorstava i praćenja kako bi poduprli studente pri ulasku u visoko obrazovanje, na putu do diplomiranja i nakon toga.
  10. Visokoobrazovne institucije trebale bi uvesti i promicati krosdisciplinarne, transdisciplinarne i interdisciplinarne pristupe poučavanju, učenju i ocjenjivanju, pomažući studentima u razvoju dubine razumijevanja te poduzetnosti i inovativnosti.
  11. Visokoobrazovne institucije, poduprte javnom administracijom i Europskom unijom, moraju podupirati svoje nastavnike u razvoju vještina za on-line i ostale oblike poučavanja i učenja koje omogućuje digitalo doba: Također moraju iskoristiti mogućnosti koje pruža tehnologija kako bi poboljšali kvalitetu poučavanja i učenja.
  12. Visokoobrazovne institucije trebale bi razviti i implementirati holističke strategije internacionalizacije kao sastavni dio svoje općenite misije i funkcija. Povećana mobilnost studenata i djelatnika, međunarodna dimenzija programa, međunarodno iskustvo djelatnika s dovoljnim vladanjem engleskim jezikom i drugim stranim jezikom i interkulturalnim kompetencijama, transnacionalno izvođenje programa i međunarodni savezi morali bi postati nezaobilazni dijelovi visokog obrazovanja u Europi i onkraj.
  13. EU mora podržavati implementaciju ovih preporuka, posebice kroz promociju:
  • inovativnih metoda poučavanja i učenja i pedagoških pristupa
  • metoda vođenja, savjetovanja i treniranja
  • poboljšanog dizajn programa, uzimajući u obzir najnovija istraživanja o ljudskom učenju
  • profesionalizacije i razvijanja nastavnika, trenera i djelatnika
  • mobilnosti i razmjene nastavnika za dugoročne zadatke
  • sustavno i redovito prikupljanje podataka o problemima koji utječu na kvalitetu poučavanja i učenja

    14. EU mora poduprijeti uspostavu Europske akademije poučavanja i učenja koju će voditi dionici i koja će biti inspirirana dobrom praksom iskazanom ovim izvješćem.   

    15. Istraživači poduprti aktivnostima Marie Sklodowska-Curie koji planiraju karijeru u obrazovanju moraju dobiti priliku za stjecanje profesionalnih kvalifikacija za poučavanje i biti poduprti u svojim aktivnostima poučavanja uz istraživanja koja provode.   

    16. Države članice, u partnerstvu s regijama, trebale bi u svojim partnerskim sporazumima unutar Strukturnih fondova utvrditi prioritete za inicijative podrške razvoju pedagoških vještina, dizajn i implementaciju programa relevantnih za potrebe društva i tržišta rada te jačanje partnerstva između visokog obrazovanja, gospodarstva i istraživačkog sektora.